Friday, December 10, 2010

Naik Bas MINI

Hari ni saya berasa bertuah dapat merasa naik Bas Mini..
Dah lama tak naik bas mini..Saya tunggu teksi ,tetiba bas yang datang dulu..
Nak cuba naik sekali lah sebab last saya naik bas mini masa zaman zaman baru sampai di KL di tahun 1979..

Saya ke pejabat naik teksi sebab susah nak cari parking dan parking pulak punya lah mahal..Kalau lambat letak tiket..dah tentu kena saman..Saman dah bertimbun ..baik saya guna duit bayar saman tu bagi makan fakir miskin..lagi bagus.

Bas mini yang saya naik tadi..aduhhh..punya la panas..dengan uzur,retak sana sini,cermin tingkap dah tak macam cermin,frame tingkap nya ..aduhhhh..Heran juga macam mana PUSPAKOM boleh lulus bas mini ni di atas jalan..

Penumpang bas kebanyakan nya rakyat tempatan .budak budak kolej dan ada segelintir perempuan Indon..terasa macam di africa pon ada sebab dua tiga orang pak Itam yang naik tadi..

Tambang hanya RM1..itu yang C2M rasa beruntung juga dalam hal ni sebab selalu naik teksi,kebayakan tak nak guna meter..Jarak dari rumah ke office tak ler jauh sangat,tapi kena bayar RM20..katanya itu sudah jadi tambang yang selalu penumpang lain bayar..aduhaiiiii..malas nak bergaduh sebab muka pemandu semacam jer..takut tengok mata merah nya.

C2M rasakan kalau lah satu hari ada YB mana mana yang sanggup naik bas ni..sudah tentu saya rasa bangga kerana dapat menikmati susana sebenar ,apa yang rakyat tempuhi hari hari...Kalau pun YB nak naik bas,sudah tentu akan buat publisiti murahan..mestila..nak bagi tau rakyat sebab turun padang katakan...

Bila tengok pemandu bas tadi..C2M rasakan bukan orang tempatan..agaknya dia orang Indonesia sebab hisap rokok semporna atau gudang garam..bau nya alahaaai..pengit...Boleh hisap rokok rupanya pemandu bas ni..ada terpampang kat dinding 'DI LARANG MEROKOK'..

Berpeluh juga la sebelum sampai sebab tak ada aircon dan stuck dalam traffic jam..

Lega bila turun dari Bas Mini tadi..Tak apa..kalau ada peluang C2M akan guna perkhidmatan ini lagi sebab murah..

No comments:

Post a Comment