Sunday, December 12, 2010

MUSLI OLI: PROLOG SEBUAH BUKU POLITIK - DILEMA NAJIB

MUSLI OLI: PROLOG SEBUAH BUKU POLITIK - DILEMA NAJIB

Penulisan yang baik.
Memang Pak Najib dalam dilema nak memperbetulkan kelemahan ,ketiduran,kesalahan, macam macam KE lagiiii...Pak lah.
C2M sering perhati cara Pak Lah jadi boss.Banyak tugas tugas di serahkan kepada orang bawah untuk menyelesaikan.
So,kalau saya dapat peluang pun saya akan tolong buat kerja Pak lah suruh. buat.Sambil menyelam minum air lah.
Inilah  yang berlaku dengan era Pak Lah.
Semua yang berpeluang akan ambik peluang.Mamat mamat ni pula akan block sapa2 yang nak berurusan dengan Pak Lah.Jadi tentulah si oppotunist ni akan block sehabis habis nya.
Hari ni C2M lihat,mamat2 ni semua pakai kereta mewah.Kebanyakan broker politik yang hanya tau jadi broker.
Cakap memang pandai.Tapi semua pembelit masyarakat.Pak Lah akan dapat info yang basi.Info tu lah yang Rakyat terima sebenarnya.Punaisihat dia yang sihat.Bila BN merudum,semua terbeliak mata.Salah siapa??????

Bila Tun M memerintah dulu,semua orang takut termasuk lah menteri di  bawah beliau.I respect Tun M sebab he is a no nonsense man.Kalau nak jumpa dia,even menteri pun terketar2 .Make sure those yang nak jumpa dia is well prepared with all the answer.Menteri yang tak prepare akan terketar2.Ini lah cara nak memerintah.(takkan nak dok tersengeh hari hari macam Pak Lah).Sebab itu semua menteri dengar cakap.Alaaa..macam kat rumah juga..kalau bapa tu garang,anak anak akan ikut cakap.Semua kerja berjalan lancar.

C2M bersalam dengan Tun M (ada dialog dengan dia),senyum dia memang untuk rakyat.C2M respect.Tapi sapa2 yang bekerja bawah dia,dia macam harimau.(adalah sources tertentu yang bagi tau C2M).

Bila Pak Lah pegang teraju,menteri menteri semua naik tochang.Alaa..dia orang ni pun rakyat yang pilih..Bila dah dapat tapuk (kerusi empuk dengan kuasa)..Menteri akan lantik broker broker dia pulak..Rakyat nak jumpa..owhhh tak ada masa..

Pak Najib ambil tampuk pemerintahan.C2M tak tau la sebab tak pernah jumpa atau bersalam.Nampak nya garang juga kot dengan Menteri Menteri dia sebab dia lama jaga kaum Askar..mesti ada darah Tentera sikit kot.Harap harap Pak Najib memerintah cara soldadu sikit dengan menteri2 di bawah.Baru dia orang ketar2 sikit.Semua keputusan penting,jangan dok harap orang buat keputusan macam Pak Lah.

Kalau macam Pak Lah,BN tak akan kemana.

Suruh Menteri Menteri,dan YB YB  turun padang banyak banyak jumpa Rakyat..Jangan tunggu dekat nak mengundi baru nak tersengeh sengeh nak tunjuk muka.Jangan dok asyik ambil projek saja,Kerja di ladang sapa nak buat.
Yang C2M menyampah bila YB turun padang..Mesti bawa kereta Mercedes..nak tunjuk kat sapa???nak tayang kat Puteri Puteri ka???Agaknya betul la tu!!!!!

Memang Pak Najib dalam dilema nak MENTERNAK Menteri Menteri di bawah beliau.Tau tau lah,ada yang berminat kerusi yang Pak Najib dudok tu...Kalau marah,takut hilang penyokong,Kalau lembik,dia orang naik kepala..Macam macam ugutan  pulak.Itu dalaman.Tak termasuk ugutan dan tohmahan luaran oleh pembangkang lagi.Susah jadi big boss ni..Rakyat biasa yang perlu di jaga sebab itu semua penentu kerusi panas tu!!!!!!

C2M sayangkan UMNO..Pembela Melayu

No comments:

Post a Comment